Тақырып және эпиграф тақтаға жазылады. Қағаз алдын-ала дайындалған, оның жоғарғы жағында «Сыбайлас жемқорлықты тоқтату» (тақтаға орналастыруға болады) деген жарқын жазуы бар. Алма ағашымен салынған Whatman қағазының парағы (немесе жарты парақ) алдын-ала дайындалып, сіз жазуларға сәйкес келетін осындай көлемдегі «алма» (сіз жай ғана шеңбер жасай аласыз) бөлек дайындалған. Кеңседегі үстелдер мен орындықтар балаларға топта жұмыс істеуге ыңғайлы болатындай етіп орналастырылған (айналасында 3 үлкен үстел мен орындықтар). Үстелдерде жазулар бар: 1 топ, 2 топ, 3 топ. Әр столға үлестірмелі екі конверт, орыс тілінің түсіндірме сөздігі, киізден жасалған қаламдар немесе түрлі-түсті қаламдар салынған.
Студенттермен дайындық жұмыстары:
1) сауалнама
2) мұғалімнің тапсырмасы бойынша мектеп оқушыларының сөздікпен және анықтамалық кітаппен алдын ала жұмыстары
3) үш шығармашылық топ құру.
Пайдаланылған жабдық:
• жоспар - жинақ
• үлестірме материал
• компьютер
• проектор
• экран
Мақсаты: 8 - 9 сынып оқушыларында сыбайлас жемқорлыққа қарсы сананы қалыптастыруға ықпал ету
Міндеттері:
Тәрбиелік: «сыбайлас жемқорлық», «сыбайлас жемқорлық» ұғымдарын сипаттау, сыбайлас жемқорлықтың нысандарын, оның салдары мен онымен күресу тәсілдерін таныстыру.
Дамытушылық: студенттердің таным көкжиегін кеңейту, ізденіс әрекетінің негіздерін дамыту, қазіргі қоғамның проблемалары туралы өзіндік көзқарасын қалыптастыру, елдегі сыбайлас жемқорлықтың алдын-алу бойынша тұрақты ұстаным қалыптастыруға ықпал ету. Топта жұмыс жасай білуге дағдыландыру, өз пікірін айту.
Тәрбиелік: жасөспірімдердегі өз іс-әрекеттері мен іс-әрекеттері, санасы мен әлеуметтік белсенділігі үшін жауапкершілікті тәрбиелеу. Эмоционалды деңгейде жемқорлық мінез-құлықтан бас тартуды қалыптастырыңыз.
Оқиғаның барысы:
І кезең. Ұйымдастыру сәті - 3 мин.
Мұғалім: Балалар, бүгін біз сыбайлас жемқорлық туралы сөйлесеміз. Біздің сынып сағатымыздың тақырыбы «Сыбайлас жемқорлық деген не?» Сіз жақында арнайы сауалнамаларды толтырдыңыз, бүгін мен сізді нәтижелермен таныстырғым келеді (мұғалім сізге анкетаға қанша адам қатысқанын, қандай сұрақтар қойылды, жауап беру нұсқаларын атаңыз және респонденттердің пайыздық мөлшерін айтады). Енді назар! Біз ең бастысына өтеміз. Ал енді Н.В.Гогольдің «Емтихан алушы» пьесасынан үзінді көрейік (№2 қосымша)
Үзінділерді қарау - 5 мин.
Мұғалім: Балалар, бұл үзінді не туралы? Студенттердің жауаптары (қаладағылардың бәрі аудиторды күтіп отырды және олар оның келуінен қорықты. Хлестаков инспекторды қателесіп жіберді. Барлық шенеуніктер оған ақша беруге тырысты немесе қандай да бір жолмен өтінді)
Мұғалім: сен бәрін дұрыс түсіндің, жақсы орындалдың. Енді сіздің міндетіңіз - жемқорлықтың не екенін анықтау.
II кезең. Миға шабуыл - 10 мин
Бұл кезеңдегі мұғалімнің міндеті - балаларға жемқорлық, пара деген не екенін түсіну. Барлық 3 топ үлестірмемен жұмыс жасайды (пара туралы мақал-мәтелдер жазылған карточкалар, әр топқа 2-ден).
Тапсырма нөмірі 1 5 мин
Мұғалім: «Нақыл сөздер бекер айтылмаған, сен онсыз өмір сүре алмайсың!» Балалар, алдарыңызда үстелдерде №1 нөмірлі конверттер орналасқан (Қосымша № 3). Оларды ашыңыз. Үш топқа арналған тапсырма бірдей - сіз мақал-мәтелдерді жалғастырып, олардың мағынасын түсіндіріңіз.
Тапсырма нөмірі 2 5 мин
Мұғалім: Балалар, сіздің үстелде орыс тілінің түсіндірме сөздіктері бар. Сөздікті қолдана отырып, алдыңғы тапсырмаға сүйене отырып, өз сөзіңізбен айтсақ, жемқорлық деген не? Олардың жұмысынан үзінді есте сақтаңыз, жемқорлыққа мысал келтіріңіз. Жауабыңызды жазыңыз, содан кейін сіз оны оқып шығуға мәжбүр боласыз. (Әр топтан 1 жауап, бір өкіл оқиды) Оқушылардың жауаптары тыңдалады. Мұғалім қажет болған жағдайда түзетіп, нақтылап, сыбайлас жемқорлықтың не екенін тағы бір рет айтады.
ІІІ кезең «Аздап тарих» 5 мин
Дайындық жұмыстары аясында топтарда балалар 16-17 ғасырларда Ресейде пара алғаны үшін жазалау мысалдарын табу үшін үй тапсырмаларын алды. Мұғалім кезекпен әр топтан 1 оқушыға береді. Сахнаның басты міндеті - студенттерге пара - бұл әрқашан қатал жазаланған қылмыс екенін түсіну. Бұл тұжырымды мұғалім айтылған сөздерді қорытындылай келе жасай алады.
Мұғалім: Келесі кезеңге өтіп, олардың Ресейде парақорлықпен қалай әрекет еткенін білетін кез келді. Үйде сіз алдын-ала дайындалдыңыз, енді біз әр топтың өкілін тыңдаймыз. Сонымен, міне барамыз.
1-ші оқушы. Иван Грозныйдың кезінде пара алу ресми түрде ауыр қылмыс деп танылды. Ашуға ұшырағандар дене жазасына тартылды: кінәлі адам сыйлық ретінде алған заттарымен мойынға байлады, мысалы, әмиян, күміс, інжу, тұздалған балық. Алғаш рет өлім жазасы жаза ретінде қолданылды: пара ретінде монеталармен толтырылған қуырылған қазды базар қызметкері базар алаңына апарып, кварталға шығарды.
2-ші студент. Кеңестің 1649 жылғы Кодексі парақорлықты да айыптады. Бұзушыларға қатаң шаралар қолданылды: ақшалай жаза және лауазымға тыйым салудан бастап «қамшы немесе жарғанмен сабау (сыныпқа байланысты), қолды кесу немесе кесу». Сыбайлас жемқорлық үшін сотталған шенеуніктер сыйлықтарды қайтаруы керек еді